خبر هاي فارسي

بازديدكنندگان در ايام عيد نوروز براي بازديد و خريد سوغات زنجان از اين استان به استان زنجان در شمال غرب ايران مي‌روند. هر وقت به زنجان سفر كنيد، دست خالي نمي مانيد، بلكه چمداني پر از سوغات زنجان را به شهر و ديار خود برمي گردانيد.

 

بيشتر سوغاتي هاي زنجان به دو دسته غذاهاي محلي و صنايع دستي مانند چاقو سازي، قالي بافي، نقره سازي، و غيره.، كه همگي در زنجان سابقه طولاني دارند.از اين رو، در سفر به زنجان زحمت حمل چيزي با خود را نداشته باشيد.بلكه هر چه دوست داريد از سوغاتي زنجان بخريد. با ليدوماتريپ از بازارهاي زنجان ديدن كنيد و با سوغاتي هاي زنجان بيشتر آشنا شويد.

سوغات زنجان در بين ساير سوغاتي هاي ايراني رتبه بالايي دارد و آوازه آن به گوشه و كنار كشور مي رسد. خريد سوغاتي زنجان به دو صورت سوغاتي خوراكي امكان پذير است كه طعم بي نظيري دارد و با يك بار امتحان مشتري دائمي خواهيد شد.

 

سوغات زنجان نيز از صنايع دستي معروف و مرغوب استان است. سوغاتي هاي زنجان را يكي يكي به شما معرفي مي كنيم تا اگر به زنجان سفر كرديد و به بازارهاي آن رفتيد بدانيد چه چيزي بخريد;پس در جريان باشيد

غذاهاي مخصوص هر استاني وجود دارد كه زنجان نيز از اين قاعده مستثني نيست. بركسي پوشيده نيست كه سوغاتي هاي زنجان در مقوله غذاها پرطرفدار و خاص بوده و مورد علاقه كودكان و بزرگسالان است.

زنجاني ها براي تهيه اين شيريني از انواع مواد اوليه مانند كره محلي، روغن، آرد سفيد، تخم مرغ، آرد برنج، پودر قند، پودر هل و زعفران دم كرده استفاده مي كنند. انجام مي دهند.

اولين فكر ما وقتي به زنجان فكر مي كنيم چاقو است، اما اين تنها يكي از سوغاتي هاي زنجان است. مسافران زنجان دست خالي نخواهند رفتاين شهر يكي از بزرگترين سوغاتي هاي كشور را ارائه مي دهد. سوغات زنجان سوغات شيريني و صنايع دستي شامل سبزي كوهي نيز مي شود.

چاقوسازان زنجاني چاقوها را با استفاده از فولاد ضد زنگ مي سازند و با چكش كاري و حرارت دادن در چند مرحله بر دوام چاقوها مي افزايند. علاوه بر اين، چاقوهاي زنجان را مي توان در مصارف مختلفي از جمله چاقوهاي ساده، ميوه تراش، جغجغه، چاقوي شكاري، آشپزخانه، آشپزي، مداد تراش و . استفاده كرد.

صنعت مسگري يكي از صنايع مهم استان زنجان است كه به چاقوهايش نيز معروف است. ظروف مسي جدا از اينكه يكي از زيباترين سوغاتي هاي زنجان است، جايگزين بسيار خوبي براي ظروف آلومينيومي به شمار مي رود. ظروف پخت و پز و وسايل تزييني كه توسط مسگران زنجان ايجاد شده است، هم بادوام هستند و هم كيفيت خوبي دارند.

روش كنده كاري هنرمندان و مسگران زنجاني است كه ظروف مسي را از ظروف ساخته شده در شهرهاي ديگر متمايز مي كند.

https://soghatzanjan.com/

علاوه بر اين، ظروف مسي علاوه بر ظاهر خيره كننده، براي بدن انسان نيز مفيد هستند. مس علاوه بر حفظ سلامت بدن به تقويت قلب كمك مي كند. علاوه بر اين، ظروف مسي عملكرد مغز را بهبود مي بخشد، درد مفاصل را تسكين مي دهد، عملكرد طحال و كبد را تقويت مي كند و ظاهر پوست و مو را بهبود مي بخشد.

زنجان سابقه اي طولاني در قالي بافي دارد كه قدمت آن به اوايل دوره ساساني مي رسد. زنجان داراي چند نقوش معروف قالي بافي است كه از جمله آنها مي توان به ريز ماهي، ماهي دره، نقشه قلتوق، افشار و بيجار اشاره كرد. فرش افشار زنجان از مواد ريز بافته شده و در ايران بسيار محبوب است. اگر سري به بازار فرش زنجان بزنيد محال است كه شيفته فرش افشار زنجاني نشويد. در زنجان اين نوع فرش يكي از محصولات صادراتي استان است.

ظروف نقره اي بسيار زيبا و چشم نوازي را در بازارهاي زنجان مي توانيد پيدا كنيد كه با ديدن آن ها چشمان شما برق مي زند.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


۷ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۳:۲۱:۵۲ | محمد رحمتي | نظرات (0)
[ ]
مطالب جديد تر مطالب قدیمی تر